دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4278 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ |
23 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

انجام ورزش در زمان های منظم بدن را سالم نگه می دارد و این برای همه شناخته شده است. مسئله ورزش بدنی و همچنین ورزش ذهنی است. اما ورزش نیز راهی برای هدایت احساسات است. با انجام فعالیت های بدنی می توان احساسات منفی را آرام کرد. شما فقط باید برای هر احساس ورزش مناسب […]

انجام ورزش در زمان های منظم بدن را سالم نگه می دارد و این برای همه شناخته شده است. مسئله ورزش بدنی و همچنین ورزش ذهنی است. اما ورزش نیز راهی برای هدایت احساسات است. با انجام فعالیت های بدنی می توان احساسات منفی را آرام کرد. شما فقط باید برای هر احساس ورزش مناسب را انتخاب کنید. در اینجا چند ایده از ورزش برای تمرین به منظور هدایت احساسات خود آورده شده است.

ابراز احساسات با تخلیه بخار
اول از همه، وقتی احساسات بیش از حد وجود دارد، ورزش بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن است. توجه شده است که ورزش و احساسات اثرات یکسان خاصی بر بدن مانند تعریق، تپش قلب، قرمزی و غیره ایجاد می کنند.

ذخایر کورتیزول زمانی که بدن ورزش می کند مصرف می شود. کورتیزول هورمونی است که با استرس مرتبط است و هنگامی که مصرف می شود، بدن اندورفین تولید می کند، هورمونی که رفاه را فراهم می کند. و این به طور طبیعی روحیه را بالا می برد. به معنای واقعی کلمه کنترل احساسات نیست، بلکه آزاد کردن این انرژی از طریق یک فعالیت است.

علاوه بر این، رهاسازی منظم از سرریز احساسات نیز به مدیریت بهتر موقعیت‌های دشوار در هر زمان از زندگی روزمره، هم در محل کار و هم در زندگی خصوصی کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: استرس و عملکرد ورزشی، پیوند نزدیک

هدایت احساسات با تمرکز بر خود
شما باید یک فعالیت بدنی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شخصیت شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید حداکثر بهره را ببرید. برای فهمیدن این موضوع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند سوال از خود بپرسید. بدن شما برای کدام ورزش آماده است: تیمی، خلاقیت، هنرهای رزمی و غیره؟

همچنین، مهم است که بدانیم احساس منفی غالب اغلب چیست؟ آیا این غم، عصبانیت یا ترس است؟ فعالیت هایی که باید برای مبارزه با احساسات انجام داد به پاسخ این سوال آخر بستگی دارد، فعالیت ها حتی می توانند در برابر فرسودگی کمک کنند.

از جمله، سالسا برای طبیعت‌های کثیف و بوکس برای افراد عصبانی مناسب است. افرادی که مشکلات ترس دارند می توانند ورزش های شدید انجام دهند تا یک بار برای همیشه بر این ترس غلبه کنند.

ورزش هایی که باید مطابق با احساسات خود انجام دهید
مراقب باشید که خود را وارد فعالیتی نکنید که برای بدن افراطی به نظر می رسد، فقط به این دلیل که مخالف احساساتی است که شما احساس می کنید، زیرا ممکن است راه حل مناسبی نباشد. برعکس، ممکن است اثر منفی داشته باشد. بنابراین، مهم است که بدانیم کدام فعالیت ها بیشتر با احساسات احساس شده مطابقت دارند.

برای آرام کردن غم و اندوه، بهره برداری از شور و شوق از طریق ورزش مفید است. با این حال، شما نباید با افراد غریبه ورزش کنید. بهتر است این کار را با دوستان یا یک مربی خاص انجام دهید تا با محاصره شدن توسط افرادی که می شناسید، اشتیاق خود را برای زندگی دوباره به دست آورید. همچنین توصیه می شود فعالیتی را انجام دهید که به نفع تماس و عمل باشد، زیرا غم و اندوه اغلب منجر به کناره گیری و بی حرکتی می شود. بحث انجام یک ورزش خشونت آمیز نیست، بلکه انجام ورزشی است که شامل برقراری ارتباط و نزدیک بودن به شریک زندگی است. این کار باعث تقسیم مسئولیت ها می شود و از تحقیر شخص غمگین جلوگیری می کند.
برای افراد خشمگین، باید تلاش کرد تا شفقت ایجاد شود تا خشم را آرام کند. بنابراین، انجام ورزش های تهاجمی مانند بوکس، اسکواش یا دوی سرعت توصیه نمی شود. در حالی که این ورزش ها ممکن است به از بین بردن بخار یا از بین بردن لبه کمک کنند، مشکل را حل نمی کنند. بنابراین، باید فعالیتی را انجام دهید که خشم را به روشی غیر خشونت آمیز بسوزاند، به کنترل خود کمک کند و همچنین به شما کمک کند تا کنترل تنفس خود را یاد بگیرید. به عنوان مثال، زدن کیسه بوکس به ابراز خشم کمک می کند، اما واقعا کنترل هیجانی را آموزش نمی دهد. از سوی دیگر، انجام فعالیتی که به صورت دو نفره یا گروهی انجام می شود می تواند بازی جوانمردانه، احترام و صبر را آموزش دهد. برای مثال می توان یک هنر رزمی مانند جوجیتسو یا آیکیدو انجام داد.
برای کاهش ترس، ایجاد اعتماد به نفس ضروری است. بنابراین بهتر است از ورزش های آسیب زا یا رادیکال مانند بانجی جامپینگ یا پرش با چتر نجات خودداری کنید. این مزاج مضطرب را بیشتر تقویت می کند. انجام یک فعالیت ورزشی ایمن که به شما امکان می دهد با ترس های خود مبارزه کنید، از خود پیشی بگیرید و شجاع باشید، ترجیح داده می شود. همچنین باید فعالیتی انجام داد که فرد را بسیج کند و ژست های فنی مختلف را انجام دهد. مهم است که ورزشی را انتخاب کنید که احساس مسئولیت را بیاموزد و همچنین به شرکت کنندگان نشان دهد که همه منابع برای حل مشکلات و غلبه بر موانع را دارند. به عنوان مثال، کوهنوردی برای مبارزه با آن ایده آل است.

قرار دادن خود در معرض خطر در حالی که اعتماد به نفس دارید و در اطراف هستید یک درمان عالی است.
این مفید است که دوباره یاد بگیرید چگونه تعجب کنید تا تلخی را آرام کنید. برای مبارزه با آن، اعتماد کردن به دوستان یا بستگانی که بیش از حد دلسوز هستند یا خود درگیر این احساسات هستند، توصیه نمی‌شود. تلخی از بی عدالتی و ناامیدی ناشی می شود. منجر به احساسات منفی مانند شرم، خشم، اندوه، پشیمانی و ناامیدی می شود. بنابراین فردی که از تلخی رنج می برد باید دوباره تعجب بیاموزد. او باید به خود اجازه دهد که زیبایی محیط اطرافش را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که ضعف خود را بپذیرد و در نهایت به دنیا باز شود. بهترین راه حل برای تسکین تلخی این است که به دنبال یک محیط اجتماعی باشید که فقط شادی را به اشتراک بگذارد. همچنین توصیه می شود در حین انجام آن فعالیتی را پیدا کنید که باعث لذت می شود. چرا به تلاش معنا نمی دهید و به یک هدف خیر کمک نمی کنید و برای یک انجمن شرکت نمی کنید؟ این می تواند به شما طعم لذت زندگی را بچشاند و همچنین می تواند به دیگران تمایل به انجام این کار را بدهد.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بدنسازی پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید