دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4272 |
|
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |
92 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

لطفا توجه داشته باشید که در صورتیکه کمتر از ۲ سال سابقه ورزشی دارید از انجام این حرکت خودداری کنید،ضمنا از انتخاب وزنه های سنگین پرهیز کرده و به ریتم اجرا حرکت توجه زیادی بکنید. گروه های عضلانی پشت از عضلات بسیاری تشکیل شده است. ماهیچه های بزرگ پشتی، ماهیچه های ذوزنقه ای و ماهیچه […]

لطفا توجه داشته باشید که در صورتیکه کمتر از ۲ سال سابقه ورزشی دارید از انجام این حرکت خودداری کنید،ضمنا از انتخاب وزنه های سنگین پرهیز کرده و به ریتم اجرا حرکت توجه زیادی بکنید.

گروه های عضلانی پشت از عضلات بسیاری تشکیل شده است. ماهیچه های بزرگ پشتی، ماهیچه های ذوزنقه ای و ماهیچه های کمری از جمله بخشهای اصلی این گروه عضلانی هستند. که هر کدام در درجه اول دارای شکل متفاوتی هستند. به عنوان مثال، عضلات پشتی بزرگ در نظر گرفته شده است که بزرگتر باشند. ماهیچه های ذوزنقه ای در بالای پشتی قرار دارند. آنها از ۳ فاسیکل تشکیل شده اند که عبارتند از:

فاسیکل بالایی،
فاسیکل میانی،
گروه پایینی
در مقابل عضلات ذوزنقه ای در قسمت پایینی، عضلات کمر قرار دارند

نگهد ارنده ستون فقرات ( کمری)
از آنجایی که این عضلات کل کمر را می پوشاند، ستون فقرات کمری بزرگترین عضله بدن انسان است.

از نقطه نظر زیبایی شناختی، لاتس یک عضله مهم است. در واقع، این عضله است که قسمت پشتی ظاهر V شکل خود را مدیون آن است. استحکام

Latissimus dorsi همچنین به حفظ وضعیت بدن کمک می کند. این عضله تنه را در همان ارتفاع سینه ای بزرگ به ساعد متصل می کند. همچنین قسمت بالایی تنه را به ستون فقرات و قسمت تحتانی را به لگن از طریق یک توده بزرگ و صاف از تاندون به نام فاسیای لومبوساکرال متصل می کند.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که لتیسیموس پشتی یک ماهیچه صاف کننده سینه است. شانه ها را بالا می برد و به عقب می کشد.

Latissimus dorsi به کلیه ها در یک تیغه فیبری ختم می شود. به عنوان یک عضله دمی کمکی، به بازوها اجازه می دهد تا به سمت بالا قرار گیرند. این انتساب Latissimus dorsi صرفاً به این دلیل است که در سمت داخلی چهار دنده آخر قرار دارد. علاوه بر این، ارقام پایینی عضلات مورب شکم نیز وجود دارد.

شما همچنین در طول حرکات خاصی متوجه آن خواهید شد: هنگامی که شانه های خود را پایین می آورید و آنها را به عقب برمی گردانید، این عضله تیغه های شانه را به هم نزدیک می کند، البته نه به امتداد ستون فقرات پشتی کمری.

عضله لاتیسیموس دورسی نیز به عنوان پایین آوردن بازو شناخته شده است. در واقع، وقتی بازوی خود را بالا می آورید، بدون این عضله، به طور خودکار به پایین سقوط می کند. هنگامی که بازوی خود را پایین می آورید، عضله لاتیسیموس پشتی می تواند آن را به عقب بازگرداند و باعث افزایش حرکت کششی شود.

عضله ذوزنقه
در قسمت بالایی پشت است که عضله ذوزنقه قرار دارد. به طور دقیق تر، از پشت گردن، در ۱۲ پشتی تا تیغه شانه امتداد دارد. با تشکر از عضله ذوزنقه، دومی می تواند بالا رود، سقوط کند، به ستون فقرات نزدیکتر شود یا حتی کج شود.

عضله بزرگ
عضله گرد بزرگتر در سه نقطه وارد می شود:

در لبه داخلی کتف،
در بالا، خارج،
در سطح استخوان بازو
دایره بزرگ و استخوان بازو با هم اجازه می دهند کمی حرکت پشت را انجام دهند.

لوزی
لوزی از لبه میانی استخوان کتف شروع می شود و به سمت بالا تا قسمت های خاردار مهره ها امتداد می یابد. از مهره های هفتم گردنی تا چهارم پشتی وارد مهره ها می شود.

لوزی زاویه بالایی کتف را به دنده ها متصل می کند. کمبود تون در این عضله منجر به جدا شدن کتف می شود. از طرف دیگر، پایین آمدن جانبی بازو نتیجه عمل همزمان دایره بزرگ و لوزی است.

در صورتی که دور بزرگتر به صورت مجزا منقبض شود، کتف را می چرخاند و زاویه پایینی آن را از ستون فقرات دور می کند.

گرد کوچک و اینفراسپیناتوس
این ماهیچه‌ها از قسمت خلفی استخوان کتف، نزدیک به توبروزیته بزرگ‌تر منشأ می‌گیرند و در بالای استخوان بازو ختم می‌شوند. قسمت کوچکی در پایین بازو دارند.

از سوی دیگر، انجام حرکات خاصی مانند چرخش بیرونی بازو و مفصل شانه ضروری است. در این حرکات، بازوی کوچکتر و اینفراسپیناتوس توسط قسمت بلند عضله سه سر بازو کمک می شود. دومی در برابر دررفتگی رو به پایین شانه مقاومت می کند و برای برانگیختن عمل عضلات پشتی بزرگتر و عضلات گرد بزرگتر، کشش می یابد.

ناحیه کمر
مهره های کمر در قسمت پایین کمر قرار دارند. آنها به لگن متصل می شوند. آنها ماهیچه های تک مفصلی هستند که دو نقش حرکتی دارند.
از یک طرف، عضلات کمر مسئول خم شدن مفصل ران هستند. آنها همچنین تحرک ستون فقرات کمری را تقویت می کنند. دومی خاصیت مفصلی دارد. از سوی دیگر، آنها به عنوان عضلات بازکننده و خم کننده ستون فقرات عمل می کنند. ماهیچه های کمر زمانی استفاده می شوند که خود را به جلو، عقب یا به پهلو پایین می آورید.
گاهی اوقات این عضلات در حرکات چرخشی نیز دخالت دارند.

اکستانسورهای ستون فقرات
آنها از سه ستون ماهیچه تشکیل شده اند که به موازات ستون فقرات قرار دارند. اینها عضلات بیرون زده در هر طرف ستون فقرات هستند.

سه ستون عمودی اکستانسورهای ستون فقرات متصل می شوند:

اولی در بالای باسن، در قسمت خلفی ساکروم.
دومی در امتداد آخرین مهره های کمری؛
آخرین مورد، خارجی ترین، روی دنده ها کاشته می شود.
ستون میانی که از پشتی بلند تشکیل شده است روی مهره های پشتی و گردنی و روی جمجمه کاشته می شود. داخلی ترین ستون فقرات به فرآیندهای خاردار اولین مهره های سینه ای و به جمجمه متصل است. از نیمه خار و خار تشکیل شده است.

هنگامی که دو طرف سفت می شوند، اکستانسورهای ستون فقرات به ستون فقرات و سر قوس می دهند. اما وقتی اکستانسورها به صورت جداگانه در سمت چپ یا راست سفت می شوند، ستون فقرات به همان سمت خم می شود.

برخی از تمرینات با هدف قرار دادن عضلات پشت
ددلیفت
ددلیفت رومانیائی
ورزش هایی برای تقویت کمر
روئینگ
زیر بغل هالتر خم
کشش
کشش کتف
شراگز هالتر روبرو دست باز با میله ای زد

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بدنسازی پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید